Objednejte si bezplatné zasílání tištěné verze časopisuKONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8433
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Realizace    Výroba a montáž konstrukcí    Huisman vyrobil ve Sviadnově zatím svůj největší jeřáb

Huisman vyrobil ve Sviadnově zatím svůj největší jeřáb

Publikováno: 19.8.2016
Rubrika: Výroba a montáž konstrukcí

Česká společnost Huisman, výrobce vrtných souprav, jeřábů, pokládkových systémů a zařízení pro zábavní průmysl, dokončila výrobu 200mt stojanového jeřábu. Jedná se zatím o největší kompletní jeřáb, který odborníci ze Sviadnova během 20leté historie společnosti vyrobili. Zakázka v přibližné hodnotě 100 mil. Kč je určená pro společnost Gulf Marine Services ze Spojených arabských emirátů.

Aktuálně probíhá v areálu společnosti Huisman ve Sviadnově uvedení do provozu a testování základních funkcí jeřábu. V průběhu června bude jeřáb dopraven zákazníkovi. „Doprava bude nadrozměrná a velmi komplikovaná. Zařízení váží cca 170 tun, přičemž samotný výložník má 45 metrů. Obě části poputují speciálním vozidlem do nákladního přístavu v Bratislavě a poté na lodi přes Antverpy až do Abu Dhabi,“ přibližuje logistickou náročnost přepravy projektový koordinátor Huismanu Tomáš Zamarski.

Na projektu 200mt stojanového jeřábu (PMOC – Pedestal Mounted Offshore Crane) odpracovali sviadnovští odborníci několik desítek tisíc hodin. Kromě samotné výroby připravovali zaměstnanci českého Huismanu i veškerou projektovou dokumentaci. Kompletní stojanový jeřáb, největší v historii sviadnovské společnosti, je složený z věže jeřábu a výložníku.

Ve věži stojanového jeřábu (tzv. crane house) se ukrývají všechny potřebné komponenty, jako jsou elektromotory, navijáky lan, obslužné plošiny, žebříky nebo chladič a hydraulická nádrž. Věž se instaluje přes otočné ložisko na podstavec. Všechny důležité části jeřábu se umisťují dovnitř věže z toho důvodu, aby byla zařízení dobře chráněná proti korozivnímu mořskému prostředí. Výložník je na jeřábu zavěšený na čepech.

Velkou výzvou pro zaměstnance Huismanu bylo spojování dvou částí věže jeřábu. Nejprve byly dovnitř instalovány důležité komponenty, pak se obě poloviny věže připravily pro svaření do jednoho celku. „Jednotlivé části byly pomocí portálových jeřábů umístěné k sobě, znivelovány a postupně sestehovány. Celá operace byla velmi náročná na přesnost, která se kontrolovala několikrát během celého procesu, dokud nebyly obě dvě součásti finálně svařeny“ popisuje náročnou operaci Tomáš Zamarski.

Stojanové jeřáby společnosti Huisman jsou hlavně využívány při vykládce zásobovacích lodí, přemisťování potrubí nebo zdvihání břemen z paluby a z mořského dna.

Huisman Has Produced Its Biggest Crane in Sviadnov
Czech company Huisman, a producer of drilling equipment, cranes, laying systems and equipment for entertainment industry, has completed the production of 200 mt pedestal mounted offshore crane. It is the biggest existing complete crane, which was produced by the experts from Sviadnov over the twenty‑year history of the company. The contract in the value of approximately CZK 100 million was signed with the company Gulf Marine Services from the United Arab Emirates.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Fotogalerie
Odborník z Huismanu testuje základní funkce jeřábu přímo v areálu ve Sviadnově.Hmotnost samotné věže jeřábu přesahuje 100 tun.Věž stojanového jeřábu má výšku asi 22 metrů.

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Konstrukce výsuvné střechy stadionu Krestovsky v Sankt-PetěrburguKonstrukce výsuvné střechy stadionu Krestovsky v Sankt-Petěrburgu (756x)
Konstrukce pohyblivé střechy je součástí nového stadionu, který vznikl pro nadcházející mistrovství světa ve fotbale v r...
Stav ocelových mostů po sto letech užíváníStav ocelových mostů po sto letech užívání (462x)
Jedním z hnacích motorů prudkého industriálního rozvoje v českých zemích na přelomu devatenáctého a dvacátého století by...
Unikátní robotizace výroby ocelových konstrukcí v praxi zaujalaUnikátní robotizace výroby ocelových konstrukcí v praxi zaujala (189x)
U příležitosti premiérového Zákaznického dne firmy Excon jsme přímo ve výrobních prostorách firmy v Teplicích krátce poh...

NEJlépe hodnocené související články

Obnova věže Staroměstské radniceObnova věže Staroměstské radnice (5 b.)
Zakázku na obnovu věže Staroměstské radnice získalo sdružení firem AVERS spol. s r. o. a Subterra a. s. na konci roku 20...
Ostravská průmyslová zóna rosteOstravská průmyslová zóna roste (5 b.)
Průmyslový park v Ostravě – Porubě přivítal první nájemce a investory. Dostal také nové jméno NP AREA (dříve Soltex). Po...
Nová vodní linka Ústřední čistírny odpadních vod v Praze dokončenaNová vodní linka Ústřední čistírny odpadních vod v Praze dokončena (5 b.)
Po necelých třech letech od zahájení se dne 19. září 2018 za účasti primátorky hlavního města Prahy Adriany Krnáčové kon...

NEJdiskutovanější související články

Most přes Rouštanský potok na obchvatu RouštanMost přes Rouštanský potok na obchvatu Rouštan (1x)
Silnice I/34 (Havlíčkův Brod – Svitavy) je jednou z páteřních komunikací severní části Českomoravské vysočiny. Na své tr...
Trimaran – komerční a kongresové centrum v Praze na PankráciTrimaran – komerční a kongresové centrum v Praze na Pankráci (1x)
Předmětem článku je projekt, výroba, montáž a předpínání ocelové superkonstrukce nového objektu Trimaran v Praze na Pank...
Lávka přes řeku Svratku v Brně‑KomárověLávka přes řeku Svratku v Brně‑Komárově (1x)
Lávka pro pěší celkové délky 60,40 m je popsána s ohledem na architektonické a konstrukční řešení a postup stavby. Konst...
Google