Objednejte si bezplatné zasílání tištěné verze časopisuKONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8433
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Realizace    Technologie    Jeřáby Demag pomáhají vyrábět pneumatiky

Jeřáby Demag pomáhají vyrábět pneumatiky

Publikováno: 12.4.2019
Rubrika: Technologie

Neuvěřitelných 7 000 kilometrů ocelových drátů do pneumatik dokáží každý den vyrobit v nově otevřené hale jihokorejské společnosti Kiswire, jednoho z největších světových producentů ocelových drátů a lan. Důležitou roli v tomto výrobním procesu hrají jeřáby Demag.

Dva mostové jeřáby EVKE 3,2 t × 24 m a šest KBK drah, největší z nich s pěti mosty, pomáhají při výrobě patních lanek a kordů, ocelových výztuží do pneumatik. V průmyslové zóně Triangl nedaleko Žatce vyrostla během dvou let už druhá výrobní hala společnosti Kiswire, která díky tomu zdvojnásobí svoji kapacitu. Produkty z továrny na severozápadě Čech míří k nejvýznamnějším výrobcům pneumatik do celého světa, mezi největší zákazníky patří Continetal, Hankook, Michelin nebo Pirelli.

Jihokorejský Kiswire patří mezi největší výrobce ocelových drátů a lan na světě. Společnost byla založena v roce 1945 a v současné době podniká v 15 zemích světa. Na celém světě zaměstnává přes 6 000 pracovníků a dalších několik set nových pracovních pozic vznikne právě v České republice. „Aktuálně u nás pracuje 180 zaměstnanců a stále nabíráme nové pracovníky,“ popisuje dynamický rozvoj firmy Václav Skála, manažer administrativy Kiswire. Podle již dříve zveřejněných informací, plánuje Kiswire postupně vytvořit 350 pracovních míst do konce roku 2020. V právě otevřené hale se budou vyrábět patní lanka a ocelové kordy do pneumatik, tím však ambice Kiswire v průmyslové zóně Triangl nekončí. „V horizontu pěti až deseti let plánujeme výstavbu třetí výrobní haly na některý z dalších produktů portfolia skupiny,“ poodhaluje Václav Skála plány budoucího rozvoje.

Spolehlivého partnera, který pomáhá uskutečnit ambiciózní výrobní plány, našel Kiswire v nedalekém Slaném. „V Kiswire jeřáby Demag velmi dobře znají. Již před dvěma lety, když Kiswire začal v České republice vyrábět, jsme nainstalovali do tehdy jediné výrobní haly 7 mostových jeřábů, které zde stále odvádí dobrou práci,“ vysvětluje Jiří Herian, obchodní ředitel firmy Konecranes and Demag s. r. o. Právě spokojenost s celkovou kvalitou servisu rozhodla podle Jiřího Heriana o tom, že se jihokorejští manažeři při rozšiřování výroby znovu obrátili na ověřeného dodavatele. Jeho slova potvrzuje i Václav Skála: „V roce 2016 jsme se rozhodli vybavit první halu jeřáby Demag. Faktorů, které podpořily naše rozhodnutí, bylo hned několik: kvalita a zároveň přiměřená cena, volné výrobní kapacity a v neposlední řadě také fakt, že se jedná o lokálního výrobce.“

Začátek nové etapy spolupráce popisuje Tomáš Janda, obchodní manažer pro značku Demag:

„Projektanti Kiswire nás kontaktovali ještě v době, kdy plánovaná hala existovala pouze na papíře. Díky tomu jsme mohli navrhnout optimální řešení, které vyhovovalo požadavkům výroby i architektů.“ Zakázka tak zahrnovala kombinaci jednonosníkových mostových jeřábů nové generace V‑typ a jeřábové stavebnice KBK.

Jeřáb V‑typ je základem zcela nové řady jeřábových mostnic. Inovativní design s patentovanými spoji redukuje frekvenci kmitání o 30 %, snižuje vlastní hmotnost jeřábu a zdvojnásobuje jeho životnost až do 500 000 zatěžovacích cyklů. Jeřábová stavebnice KBK (z německého Kranbaukasten) je ideální modulární systém vhodný do provozů, kde není zapotřebí manipulovat s příliš těžkými břemeny. Flexibilní jeřábová stavebnice je snadná na instalaci i na obsluhu. Oba dva typy jeřábů tak plně pokryly potřeby výroby Kiswire. 

Instalace jeřábů musela být naplánovaná precizně do posledního detailu, protože jednotlivé stavební práce na sebe navazovaly téměř na minutu. Stavba 300 metrů dlouhé haly byla zahájena letos v srpnu a již 4. října proběhl za účasti jihokorejského velvyslance a hejtmana Ústeckého kraje slavnostní Grand Opening.

„Při akcích takového rozsahu je běžné, že dochází k nějakým provozním problémům při instalaci, v případě Kiswire si ale žádné zásadní překážky z realizace nevybavuji, komunikace a spolupráce se zákazníkem probíhala skvěle,“ uznale pokyvuje hlavou Tomáš Janda. „Momentálně je ještě v běhu zakázka na tři sloupové jeřáby a 1 KBK systém a myslím, že ani tím zde nekončíme. Poptávka po výztužích do pneumatik roste, aut je na světě čím dál víc a prostoru pro další haly je v zóně Triangl víc než dost,“ uzavírá spokojeně Tomáš Janda. Spolupráci Kiswire s Demagem si pochvaluje také Václav Skála: „Vzhledem k blízkosti obou našich firem řešíme vše flexibilně a můžeme být v přímém kontaktu. Osobní přístup velmi oceňuji, prohlubuje naše partnerství.“

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

www.demagcranes.com


Fotogalerie
Podvěsný modulární systém KBK pomáhá při výrobě patních lanek a kordůJednonosníkový mostový jeřáb V‑typ v nové výrobní hale Kiswire

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Přeprava nadrozměrného zásobníku k polárnímu kruhu úspěšně dokončena. Na pomoc vyrazil i ledoborecPřeprava nadrozměrného zásobníku k polárnímu kruhu úspěšně dokončena. Na pomoc vyrazil i ledoborec (138x)
Společnost DB Schenker úspěšně realizovala další nestandardní zakázku, když přepravila skladovací zásobník na zkapalněný...
Jeřáby Demag pomáhají vyrábět pneumatikyJeřáby Demag pomáhají vyrábět pneumatiky (111x)
Neuvěřitelných 7 000 kilometrů ocelových drátů do pneumatik dokáží každý den vyrobit v nově otevřené hale jihokorejské s...
X-BT systém společnosti Hilti pro spojování a zemnění ocelových konstrukcíX-BT systém společnosti Hilti pro spojování a zemnění ocelových konstrukcí (96x)
Aktuální číslo časopisu Konstrukce je tematicky věnováno všem, kteří dělají technicky krásné stavby z oceli. Předpokládá...

NEJlépe hodnocené související články

X-BT systém společnosti Hilti pro spojování a zemnění ocelových konstrukcíX-BT systém společnosti Hilti pro spojování a zemnění ocelových konstrukcí (5 b.)
Aktuální číslo časopisu Konstrukce je tematicky věnováno všem, kteří dělají technicky krásné stavby z oceli. Předpokládá...
Výroba svařované konstrukce pro záchranný systém ropné plošiny LA1200 SUVýroba svařované konstrukce pro záchranný systém ropné plošiny LA1200 SU (5 b.)
Záchranný systém LA1200 SU (ocelová konstrukce + záchranný člun FF1200) byl navržen pro spuštění (evakuaci) 70 osob z of...
Google

Zavřít [x]