Objednejte si bezplatné zasílání tištěné verze časopisuKONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8433
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2005    Konference Zakládání staveb se nesla v duchu mladých odborníků

Konference Zakládání staveb se nesla v duchu mladých odborníků

Publikováno: 8.11.2005, Aktualizováno: 25.12.2008 12:02
Rubrika: 2005

Už po třiatřicáté se sešli odborníci v zakládání staveb z celé České republiky i zahraničí v Brně na stejnojmenné konferenci. Tentokrát ve svých přednáškách rozebírali geotechnické problémy inženýrských staveb. O to, že by se v této oblasti jednou nedostávalo zkušených expertů, určitě není třeba se obávat. Konference Zakládání staveb byla totiž jednou z mála, kde se za řečnickým pultem vystřídalo mnoho mladých inženýrů, doktorandů a specialistů se svými výzkumy.

Dvoudenní akce byla rozdělena do několika tématických bloků. První den byl na programu Geotechnický průzkum v oblasti dopravních a inženýrských staveb, Geotechnické problémy výstavby silnic a dálnic, výstavby zemních těles a Geotechnické problémy rekonstrukcí železniční sítě a vodních staveb. Následující den se pak hovořilo o Hloubených a ražených podzemních stavbách dopravní infrastruktury, Geotechnických problémech při sanaci a rekonstrukci staveb a o Zajímavých stavbách s obtížným zakládáním.

Každý z bloků byl zakončen podnětnou diskusí k jednotlivým příspěvkům. Debatovalo se například na téma vyšetřování geotechnických vlastností teplárenských popílků, o průzkumu pilířů Karlova mostu, k čemuž byl promítán i zajímavý dokument, o stavbě Třebovického tunelu, o negativních vlivech NRTM (Nová rakouská tunelovací metoda) na stabilitu konstrukce či o kontrolním sledování na dálnici D8. S velmi poutavou přednáškou vystoupil v sekci Zajímavé stavby s obtížným zakládáním Mafred Schöpf z německé firmy Bauer Mashinen. Na obrazové dokumentaci popisoval obtížnost zakládacích prací při stavbě diamantového dolu v Arktidě, s kterými se společnost musela vypořádat. Třeba jen doprava materiálu a strojů se kamiony mohla uskutečnit jen ve dvou měsících v roce, kdy byl povrch země dostatečně zamrzlý. Pak ale stroje musely zavčasu odjet, neboť by se při oblevě propadly pod led, což se také společnosti v jednom případě stalo. Taktéž zaměstnanci firmy si vyzkoušeli neskutečně těžké pracovní podmínky, které jim po několik měsíců nabízela mrazivá Arktida. Podle Schöpfa však celé úsilí stálo zato, protože se jednalo o jedno z velkých nalezišť diamantů.

Zástupci přípravného výboru konference také nezapomněli upozornit na konání Světového tunelářského kongresu v roce 2007. Už v současné době je možné přihlašovat abstrakty příspěvků. Na World Tunnell Congress 2007 se očekává návštěvnost okolo 1 300 lidí z celého světa. Více informací lze najít na www.wtc2007.org.


Jaromír Augusta z firmy Inset odpovídá na otázky ke svému příspěvku
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Oba konce tunelu Klimkovice jsou propojeny (949x)
Dne 12. 12. 2005 ve 12,00 prorazili stavbaři tunelovou rouru B dálničního tunelu Klimkovice. Stavbu, v úseku dálnice D47...
Novým sídlem Skanska DS je Brno (40x)
Společnost Skanska DS, která je lídrem na trhu dopravního stavitelství v České republice změnila od začátku července síd...
Allianz Arena pohledem fotografa (40x)
Na několika záběrech je zachycena stavba unikátního fotbalového stadionu, který se buduje na severu Mnichova. Finanční o...
Aktuální číslo časopisu
Katalog firem - registrace

Působíte v oboru
pozemních staveb?
Potom využijte možnosti registrace
za akční cenu 300,-/rok

do Katalogu firem.

Google