Objednejte si bezplatné zasílání tištěné verze časopisuKONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8433
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2005    Konference Zakládání staveb se nesla v duchu mladých odborníků

Konference Zakládání staveb se nesla v duchu mladých odborníků

Publikováno: 8.11.2005, Aktualizováno: 25.12.2008 12:02
Rubrika: 2005

Už po třiatřicáté se sešli odborníci v zakládání staveb z celé České republiky i zahraničí v Brně na stejnojmenné konferenci. Tentokrát ve svých přednáškách rozebírali geotechnické problémy inženýrských staveb. O to, že by se v této oblasti jednou nedostávalo zkušených expertů, určitě není třeba se obávat. Konference Zakládání staveb byla totiž jednou z mála, kde se za řečnickým pultem vystřídalo mnoho mladých inženýrů, doktorandů a specialistů se svými výzkumy.

Dvoudenní akce byla rozdělena do několika tématických bloků. První den byl na programu Geotechnický průzkum v oblasti dopravních a inženýrských staveb, Geotechnické problémy výstavby silnic a dálnic, výstavby zemních těles a Geotechnické problémy rekonstrukcí železniční sítě a vodních staveb. Následující den se pak hovořilo o Hloubených a ražených podzemních stavbách dopravní infrastruktury, Geotechnických problémech při sanaci a rekonstrukci staveb a o Zajímavých stavbách s obtížným zakládáním.

Každý z bloků byl zakončen podnětnou diskusí k jednotlivým příspěvkům. Debatovalo se například na téma vyšetřování geotechnických vlastností teplárenských popílků, o průzkumu pilířů Karlova mostu, k čemuž byl promítán i zajímavý dokument, o stavbě Třebovického tunelu, o negativních vlivech NRTM (Nová rakouská tunelovací metoda) na stabilitu konstrukce či o kontrolním sledování na dálnici D8. S velmi poutavou přednáškou vystoupil v sekci Zajímavé stavby s obtížným zakládáním Mafred Schöpf z německé firmy Bauer Mashinen. Na obrazové dokumentaci popisoval obtížnost zakládacích prací při stavbě diamantového dolu v Arktidě, s kterými se společnost musela vypořádat. Třeba jen doprava materiálu a strojů se kamiony mohla uskutečnit jen ve dvou měsících v roce, kdy byl povrch země dostatečně zamrzlý. Pak ale stroje musely zavčasu odjet, neboť by se při oblevě propadly pod led, což se také společnosti v jednom případě stalo. Taktéž zaměstnanci firmy si vyzkoušeli neskutečně těžké pracovní podmínky, které jim po několik měsíců nabízela mrazivá Arktida. Podle Schöpfa však celé úsilí stálo zato, protože se jednalo o jedno z velkých nalezišť diamantů.

Zástupci přípravného výboru konference také nezapomněli upozornit na konání Světového tunelářského kongresu v roce 2007. Už v současné době je možné přihlašovat abstrakty příspěvků. Na World Tunnell Congress 2007 se očekává návštěvnost okolo 1 300 lidí z celého světa. Více informací lze najít na www.wtc2007.org.


Jaromír Augusta z firmy Inset odpovídá na otázky ke svému příspěvku
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Oba konce tunelu Klimkovice jsou propojeny (700x)
Dne 12. 12. 2005 ve 12,00 prorazili stavbaři tunelovou rouru B dálničního tunelu Klimkovice. Stavbu, v úseku dálnice D47...
Další japonská společnost v Brně (37x)
Černovická terasa v Brně bude základnou pro další japonskou společnost. Bude jí Ohmori Technos Corporation a její výrobn...
Energetické strojírenství Vítkovic ožilo a dále roste (34x)
Jedna z nejdůležitějších produktových linií firmy Vítkovice Heavy Machinery, produkce dílů tlakových systémů do energeti...
Google