Objednejte si bezplatné zasílání tištěné verze časopisuKONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8433
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Realizace    Výroba a montáž konstrukcí    Montované stavby pro účely mytí vozů zaznamenávají v posledních letech nebývalý rozvoj

Montované stavby pro účely mytí vozů zaznamenávají v posledních letech nebývalý rozvoj

Publikováno: 4.6.2019
Rubrika: Výroba a montáž konstrukcí

Společnost UNIHAL s. r. o., zabývající se dodávkou a montáží hal s ocelovou nosnou konstrukcí, již řadu let úspěšně realizuje průmyslové haly pro skladové, výrobní a administrativní účely. S ohledem na stále se rozšiřující klientelu a rostoucí požadavky svých zákazníků přijímá firma stále nové a nové výzvy k realizacím hal ve specializovaných oborech jako jsou potravinářské haly, autosalony nebo také haly sloužící jako mycí linky. Právě montované stavby pro účely mytí vozů zaznamenávají v posledních letech nebývalý rozvoj.

Na trhu existuje řada firem specializujících se na dodávku nejen technologického vybavení pro provoz myček, ale nabízí také dnes už kompletní služby údržby, servisu a dodávky potřebné značkové chemie splňující jak hledisko ekonomičnosti provozu, tak také stále se zpřísňující ekologické normy. To samo o sobě dává investorům určitou záruku dobré investice do oboru, který v těchto letech zásadně mění charakter a rozsah služeb, a nabízí tak investorům jedinečnou příležitost nově vstoupit do tohoto typu podnikání.

SAMOOBSLUŽNÉ MYTÍ NA VZESTUPU

Po 22 letech provozu především portálových mycích linek, přichází na trh na větší míře i samoobslužné ruční vysokotlaké mytí vozů. Trend ovlivňuje především móda přicházející ze sousedních zemí. Příčin, proč zákazník vyhledává samoobslužný mycí box, je několik. Z pohledu zákazníka se jedná o levnější způsob umytí vozidla, kde si ovšem musí své auto umýt sám a kde si kvalitu úkonu určuje v poměru „cena/rozsah/kvalita“. Konečná cena za mytí je pro zákazníka v globále nižší než v portálové myčce.

Ruční mytí a portálová mycí linka si přitom moc nekonkurují, protože každá má svoji cílovou skupinu. Záleží na tom, jak provozovatel daný projekt mycího provozu uchopí. Jsou zákazníci, kteří používají k mytí vozidel výhradně portálové myčky, a nikdy by si ručně auto neumývali. Stejně tak jsou ovšem tací, kteří by nikdy nevjeli do kartáčů. V každém případě s příchodem bezkontaktního vysokotlakého mytí vozidel přibyla nová, stále se rozšiřující cílová skupina.

Moderní mycí boxy jsou vybaveny technologiemi zajišťujícími perfektní kombinaci kvality mytí s neuvěřitelně výhodnými ekonomickými aspekty. Přestože výstavba automyčky je investicí, jejíž náklady je třeba počítat v miliónech korun, je to stále velmi bezpečné podnikání. Navíc provozovatelé automyček mají navíc jednu podstatnou výhodu… Poskytovatelé zařízení a technologie zvyšují svoji konkurenceschopnost neustálým vylepšováním produktivity, ergonomie a spolehlivosti svých zařízení. Je to velice výhodné, zejména pro majitele myček, protože ti se nemusí starat o inovace. Za ně to totiž udělá technologický partner.

Moderní automyčka je plně automatizovaná. Její provoz se dá řídit on‑line pomocí aplikace, kterou lze otevřít v libovolném prohlížeči. Provozovatel tak má neustále pod kontrolou všechny výnosy, náklady a stav chemických prostředků. Aktuální situaci na myčce lze sledovat pomocí bezpečnostních kamer.

Řízení myčky není časově náročné, a proto je skvělým druhem investice pro osoby, které již podnikají a vedou jiné společnosti. Majitel velkého autobazaru, který musí dbát na prezentaci prodávaných vozů, je stejně musí někde umývat. Automyčka může být také výbornou doplňující investicí ve spojení s čerpací stanicí, STK, supermarketem, autoopravnou nebo placeným parkovištěm.

PŘÍKLADY REALIZACÍ

Firma UNIHAL s. r. o. zrealizovala v Mohelnici v roce 2015 pro společnost Nikey s. r. o. specializovanou mycí linku pro autobusovou a nákladní dopravu. Jedná se o montovanou halu o rozměrech 7,5 × 24,2 × 6,2 metru. Hala je vyrobena z rámové ocelové konstrukce Unihal složené z ocelových sloupů, příčlí, náběhů a pozinkovaných vaznic METSEC. Ocelová konstrukce je pro zvýšení odolnosti proti korozi vlivem agresivního prostředí pozinkovaná. Montovaná hala je navržena s pultovou střechou a sklonem 6 °, s požární odolností 10 minut. Ocelová konstrukce je opláštěná zatepleným sendvičovým panelem tloušťky 80 mm v barvě stříbrné RAL 9006 a profilem box, izolační pěnou IPN a kladebnou šíří 1 150 mm. Do haly jsou umístěny dvoje sekční vrata 4,1 × 4,5 metru v obou štítech haly, vrata jsou prosvětlena dvěma prosvětlovacími lamelami. Barevně jsou laděna do barvy modré RAL 5010. Montovaná zateplená hala Nikey je prosvětlená střechou polykarbonátovými pásy 1 × 6 metrů s prostupností světla 82 %.

Po úspěšné realizaci mycí linky v roce 2015 jsme o dva roky později realizovali pro téhož investora (firmu Nikey s. r. o.) další zateplenou mycí linku – tentokrát v Olomouci. Jednalo o zdvojenou, výškově oddělenou, mycí linku se stejným zaměřením pro mytí autobusů a nákladních vozidel. Ocelová pozinkovaná konstrukce i opláštění je obdobou dříve popsané stavby. Do haly jsou umístěny dvoje sekční vrata 4,1 × 4,5 metru v obou štítech haly, vrata jsou prosvětlena dvěma prosvětlovacími lamelami. Barevně jsou laděna do barvy modré RAL 5010. Do každého štítu jsou umístěny dvoje únikové ocelovo‑hliníkové dveře s výplní i barvou shodné s vraty. Prosvětlení haly je opět realizováno střechou polykarbonátovými pásy (8 kusů) 1 × 3 metrů s prostupností světla 82 %.

V roce 2018 realizovala firma UNIHAL s. r. o. další myčku, tentokrát pro společnost Car Wash 24 s. r. o. v Ústí nad Labem. Investor kladl od prvotního jednání velký důraz na precizní vzhled, technické provedení a přijatelnou cenu. Hala plní veškeré požadavky na funkční i estetickou stránku stavby. Tato hala oslovila velké množství dalších potenciálních klientů k poptávce na podobnou montovanou halu. Rozměry haly jsou 10 × 30,7 × 6,1 metru.

Ocelová konstrukce haly je navržena v provedení pultového rámu se sklonem 4 °. Agresivní prostředí vedlo i zde k použití pozinkované nosné konstrukce. Hala je doplněna (z důvodu funkčního i estetického) v jedné podélné a jedné čelní straně markýzou. Sekundární konstrukce pro roznesení střešního pláště a plechů na markýze byly navrženy v provedení pozinkovaných vaznic METSEC.

Hranatý okapový systém 120 × 120 mm je zvolen v barevném provedení stěnového i střešního pláště v RAL 7024. Klempířské prvky haly byly navrženy v barevném odstínu RAL 7024 vyjma klempířských prvků markýzy, oken, dveří a vrat, kde byla zvolena barva ohnivě červená RAL 3000.

Více informací naleznete na www.unihal.cz

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Fotogalerie
Mycí linka firmy NIKEY s. r. o. v MohelniciMycí linka firmy NIKEY s. r. o. v OlomouciMyčka aut firmy Car Wash 24 v Ústí nad LabemMyčka aut firmy Car Wash 24 v Ústí nad Labem

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Konstrukce výsuvné střechy stadionu Krestovsky v Sankt-PetěrburguKonstrukce výsuvné střechy stadionu Krestovsky v Sankt-Petěrburgu (842x)
Konstrukce pohyblivé střechy je součástí nového stadionu, který vznikl pro nadcházející mistrovství světa ve fotbale v r...
Rodinný dům v Družci u Kladna v pasivním standardu s využitím systému LINDAB STAVBYRodinný dům v Družci u Kladna v pasivním standardu s využitím systému LINDAB STAVBY (221x)
Dosud bydlí ve svém bytě v bytovém domě v Kladně-Kročehlavech. Ale už když se sem před časem stěhovali, hledali pěkný po...
Futbalový štadión Nitra – tribunaFutbalový štadión Nitra – tribuna (215x)
Na jednej strane sa vyníma Nitriansky hrad, na druhej Zobor. V takejto krásnej oblasti vyrástol nádherný futbalový domov...

NEJlépe hodnocené související články

Obnova věže Staroměstské radniceObnova věže Staroměstské radnice (5 b.)
Zakázku na obnovu věže Staroměstské radnice získalo sdružení firem AVERS spol. s r. o. a Subterra a. s. na konci roku 20...
Ostravská průmyslová zóna rosteOstravská průmyslová zóna roste (5 b.)
Průmyslový park v Ostravě – Porubě přivítal první nájemce a investory. Dostal také nové jméno NP AREA (dříve Soltex). Po...
Nová vodní linka Ústřední čistírny odpadních vod v Praze dokončenaNová vodní linka Ústřední čistírny odpadních vod v Praze dokončena (5 b.)
Po necelých třech letech od zahájení se dne 19. září 2018 za účasti primátorky hlavního města Prahy Adriany Krnáčové kon...

NEJdiskutovanější související články

Most přes Rouštanský potok na obchvatu RouštanMost přes Rouštanský potok na obchvatu Rouštan (1x)
Silnice I/34 (Havlíčkův Brod – Svitavy) je jednou z páteřních komunikací severní části Českomoravské vysočiny. Na své tr...
Trimaran – komerční a kongresové centrum v Praze na PankráciTrimaran – komerční a kongresové centrum v Praze na Pankráci (1x)
Předmětem článku je projekt, výroba, montáž a předpínání ocelové superkonstrukce nového objektu Trimaran v Praze na Pank...
Lávka přes řeku Svratku v Brně‑KomárověLávka přes řeku Svratku v Brně‑Komárově (1x)
Lávka pro pěší celkové délky 60,40 m je popsána s ohledem na architektonické a konstrukční řešení a postup stavby. Konst...
Video

Google

Server Vodohospodářské stavby

Příklad rekonstrukce (sanace) vodojemu

Příklad rekonstrukce (sanace) vodojemu