Objednejte si bezplatné zasílání tištěné verze časopisuKONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8433
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Realizace    Montáž konstrukcí    Most přes Rouštanský potok na obchvatu Rouštan

Most přes Rouštanský potok na obchvatu Rouštan

Publikováno: 30.1.2019
Rubrika: Montáž konstrukcí

Silnice I/34 (Havlíčkův Brod – Svitavy) je jednou z páteřních komunikací severní části Českomoravské vysočiny. Na své trase, poplatné historickému vývoji, prochází silnice I/34 množstvím místních obcí a má mnohdy omezující až nevyhovující parametry pro dopravu na silnici 1. třídy. Součástí úprav této komunikace je i obchvat Rouštan (celkové délky cca 3 km, část stavby je zcela nová, část je vedena v trase stávající silnice). Rouštanský potok překonává obchvat mostem délky cca 130 m. Tento most je v současné době dokončen a zprovozněn.

KONSTRUKČNÍ ŘEŠENÍ SILNIČNÍHO MOSTU

Nosná konstrukce
Nosná konstrukce je v podélném směru provedena jako spojitý nosník s rozpětími v ose komunikace 39 + 51 + 39 m, je navržena jako spřažená konstrukce ocel-beton a je tvořena v příčném řezu čtyřmi ocelovými nosníky tvaru nesymetrického I konstantní výšky a spřaženou betonovou deskou. Vzhledem k půdorysnému zakřivení NK je ocelová konstrukce vyztužena množstvím mezilehlých ztužidel ve tvaru plnostěnných I-nosníků. Nad podporami jsou robustní ocelové příčníky. Most je uložen na každém pilíři na dvojici ložisek, ložisko je vždy mezi krajním a vnitřním nosníkem.

Spodní stavba
Spodní stavba je tvořena opěrami a pilíři ze železobetonu. Opěry jsou masivní, železobetonové. Opěry jsou založeny plošně buď na štěrkovém polštáři, nebo na poloskalní hornině.

Pilíře jsou tvořeny dvojicí osmiúhelníkových sloupů. Průřez pilíře je konstantní. Založení pilířů je provedeno na vrtaných pilotách průměru 1,20 m. Piloty jsou vetknuty do vrstev horniny R4-R5.

VÝSTAVBA NK

Piloty pod pilíři
Navzdory faktu, že vrtání pilot probíhalo v místě bývalého rybníka a v mokřinové oblasti Rouštanského potoka, očekávané problémy (rozbahněné půdy, zvodnělé vrstvy atp.) se prakticky nevyskytly.

Výroba a montáž ocelové konstrukce
Výroba OK
Ocelová konstrukce mostu o hmotnosti cca 305 t byla vyrobena v mostárně společnosti Bögl&Krýsl Ostrava a v mostárně Vítkovice – Heavy Machinery. Obě výroby bylo třeba koordinovat i vzhledem k odlišným technologiím a možnostem. Pro každou mostárnu byla třeba samostatná výrobně technická dokumentace s odchylným řešením detailů. Konstrukce nemá zcela jednoduchý tvar – je v půdorysnému oblouku, jednostranném podélném a příčnému sklonu a navíc je každé pole nadvýšeno jinak.

Montáž OK
Montáž na staveništi provedla firma B&K. Montáž byla navržena jako bloková, kolovými jeřáby s použitím provizorní bárky pro podepření zárodku OK – tento díl byl namontován jako první. Zárodek OK byl namontován na pilíř. K tomuto zárodku byla přivařena opěrová část OK a jako poslední byla „doklapnuta“ vnitřní část OK, která byla zavěšena na krakorce NK přečnívající přes pilíře.

Ohledně OK je dobré zmínit ukazatel spotřeby OK, která činí cca 165 kg/m2 (včetně provizorního ztužení pro betonáž), což lze považovat s přihlédnutím k rozpětí i zakřivení konstrukce za hodnotu velmi příznivou.

Betonáž desky
Betonáž desky byla provedena ve 3 etapách. 1. etapa je betonáž desky do ¾ rozpětí 1. pole, následovala betonáž do ¾ vnitřního pole a při 3. etapě byl vybetonován zbytek.

ZÁVĚR

V současné době je most již zprovozněn a dokončuje se zbývající část obchvatu. Generálním dodavatelem stavby je spol. Geosan Group.


Příčný řez v poli v PDF
Příčný řez nad pilířem v PDF

Bookmark
Ohodnoďte článek:
Diskuse

Most přes Rouštanský potok na obchvatu Rouštan

Děláte z nás blbce
 Zajímalo by mne kdy to veledílo bude hotové! Vypadá to, že si z nás akorát děláte srandu! Už by se na to někdo měl podívat!...
počet příspěvků: 1 | poslední příspěvek: 2.4.2019 22:00vstup do diskuse >>

Fotogalerie
Příčný řez v poliPříčný řez nad pilířemVytěžený materiál vrtané piloty, zemina překvapivě není zvodněláPilířová část NK v mostárně při přejímceNamontovaná OKPříprava pro betonáž deskyMost krátce před dokončenímDokončená nosná konstrukce mostu

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Konstrukce výsuvné střechy stadionu Krestovsky v Sankt-PetěrburguKonstrukce výsuvné střechy stadionu Krestovsky v Sankt-Petěrburgu (728x)
Konstrukce pohyblivé střechy je součástí nového stadionu, který vznikl pro nadcházející mistrovství světa ve fotbale v r...
Rekonštrukcia oceľového skeletu budovy pošty v ŽilineRekonštrukcia oceľového skeletu budovy pošty v Žiline (203x)
Spoločnosť Ingsteel, spol. s r. o. navrhovala a realizovala rekonštrukciu oceľového skeletu päť podlažnej budovy pošty a...
Trimaran – komerční a kongresové centrum v Praze na PankráciTrimaran – komerční a kongresové centrum v Praze na Pankráci (157x)
Předmětem článku je projekt, výroba, montáž a předpínání ocelové superkonstrukce nového objektu Trimaran v Praze na Pank...

NEJlépe hodnocené související články

Ostravská průmyslová zóna rosteOstravská průmyslová zóna roste (5 b.)
Průmyslový park v Ostravě – Porubě přivítal první nájemce a investory. Dostal také nové jméno NP AREA (dříve Soltex). Po...
Nová vodní linka Ústřední čistírny odpadních vod v Praze dokončenaNová vodní linka Ústřední čistírny odpadních vod v Praze dokončena (5 b.)
Po necelých třech letech od zahájení se dne 19. září 2018 za účasti primátorky hlavního města Prahy Adriany Krnáčové kon...
Nový montovaný showroom Praha‑RuzyněNový montovaný showroom Praha‑Ruzyně (5 b.)
Nedaleko letiště Václava Havla na příjezdu k terminálu 3 se nachází nový montovaný showroom, který má na svědomí společn...

NEJdiskutovanější související články

Most přes Rouštanský potok na obchvatu RouštanMost přes Rouštanský potok na obchvatu Rouštan (1x)
Silnice I/34 (Havlíčkův Brod – Svitavy) je jednou z páteřních komunikací severní části Českomoravské vysočiny. Na své tr...
Trimaran – komerční a kongresové centrum v Praze na PankráciTrimaran – komerční a kongresové centrum v Praze na Pankráci (1x)
Předmětem článku je projekt, výroba, montáž a předpínání ocelové superkonstrukce nového objektu Trimaran v Praze na Pank...
Lávka přes řeku Svratku v Brně‑KomárověLávka přes řeku Svratku v Brně‑Komárově (1x)
Lávka pro pěší celkové délky 60,40 m je popsána s ohledem na architektonické a konstrukční řešení a postup stavby. Konst...
Google

Server Vodohospodářské stavby

VOD-KA 2019 letos po jednadvacáté

VOD-KA 2019 letos po jednadvacáté

Zavřít [x]