Objednejte si bezplatné zasílání tištěné verze časopisuKONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8433
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2005    Nové ústředí ČSOB Group může začít růst i nad stanicí metra Radlická

Nové ústředí ČSOB Group může začít růst i nad stanicí metra Radlická

Publikováno: 3.10.2005, Aktualizováno: 25.12.2008 01:01
Rubrika: 2005

Přímo nad tubusem metra trasy B v pražských Radlicích bylo během uplynulých dvou týdnů uloženo celkem 36 unikátních železobetonových předpjatých nosníků, z nichž každý má hmotnost více než šedesát tun. Tyto nosníky „vynesou“ – stanou se podporou pro jednu z částí objektu Nového ústředí ČSOB, který zde do listopadu 2006 postaví společnost Skanska. Celá akce proběhla po velmi pečlivé několikaměsíční přípravě a za zvláště přísných bezpečnostních opatření.

„Ukládání extrémně těžkých nosníků probíhalo za plného provozu přímo na metrem a nad samotnou stanicí Radlická. Pro jistotu byly v některých okamžicích uzavřeny části technického zázemí metra. Akce proběhla bez komplikací,“ uvedl projektový manažer Petr Přástka z Divize Project Development společnosti Skanska CZ.

Pozemek, na němž nová stavba vyrůstá, prochází nad tubusem trasy B pražského metra a v hloubce pouhých několika metrů pod ním se nachází i stanice Radlická a její technické zázemí. „Součástí souhlasu k výstavbě byl požadavek Dopravního podniku, aby stavba Nového ústředí ČSOB nijak nezasáhla do konstrukce metra,“ informoval projektový manažer Petr Přástka. V okolí tubusu metra byly proto vybudovány nové betonové stěny tloušťky 60 centimetrů, na něž bylo instalováno právě oněch 36 nosníků, každý o hmotnosti 63 tuny. Unikátní konstrukce tak zcela eliminuje negativní vlivy provozu metra a vytvoří podporu pro část železobetonového skeletu objektu.

Instalace nosníků probíhala od 12. září 2005. Nosníky z předpínaného betonu o rozměrech přibližně 2 x 1 x 25 metrů vyrábí Skanska ve svém přidruženém závodě v pražských Řeporyjích a na stavbu je jeden po druhém dopravila speciálními tahači. Vzhledem k jejich obrovské hmotnosti byl při usazování použit největší kolový jeřáb v Česku Liebherr LMT 1 800 o nosnosti 800 tun, který sám musel být do stavební jámy sesazen pomocí dvou mobilních jeřábů Liebherr 1 300.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Oba konce tunelu Klimkovice jsou propojeny (678x)
Dne 12. 12. 2005 ve 12,00 prorazili stavbaři tunelovou rouru B dálničního tunelu Klimkovice. Stavbu, v úseku dálnice D47...
Novým sídlem Skanska DS je Brno (56x)
Společnost Skanska DS, která je lídrem na trhu dopravního stavitelství v České republice změnila od začátku července síd...
Energetické strojírenství Vítkovic ožilo a dále roste (45x)
Jedna z nejdůležitějších produktových linií firmy Vítkovice Heavy Machinery, produkce dílů tlakových systémů do energeti...
Google

Server Vodohospodářské stavby

VOD-KA 2019 letos po jednadvacáté

VOD-KA 2019 letos po jednadvacáté

Zavřít [x]