Objednejte si bezplatné zasílání tištěné verze časopisuKONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8433
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Realizace    Technologie    Přeprava nadrozměrného zásobníku k polárnímu kruhu úspěšně dokončena. Na pomoc vyrazil i ledoborec

Přeprava nadrozměrného zásobníku k polárnímu kruhu úspěšně dokončena. Na pomoc vyrazil i ledoborec

Publikováno: 13.5.2019
Rubrika: Technologie

Společnost DB Schenker úspěšně realizovala další nestandardní zakázku, když přepravila skladovací zásobník na zkapalněný zemní plyn o celkové hmotnosti 71 tun. Nadrozměrný náklad děčínského výrobce kryogenních skladovacích zařízení, firmy Chart Ferox, bylo zapotřebí dopravit až k polárnímu kruhu do finského přístavu Roytta. Po cestě se dopravce musel vypořádat se suchem, extrémními teplotami a ledem.

Přepravovaný náklad byl výjimečný hned ve dvou ohledech. Celý kolos měl na délku 26,2 metru, šířku 4,3 metru a výšku 4,5 metru. To znesnadňovalo jak dopravu, tak manipulaci. Výjimečné v tomto případě bylo i místo určení. „V minulosti jsme již podobné přepravy realizovali, tato byla výzvou především pro svou destinaci. Přístav Roytta se nachází na severu Botnického zálivu, což je nejsevernější část celého Baltského moře. V zimě nejsou výjimečné ani teploty klesající pod – 25 °C,“ komentoval přepravu Pavel Trnka, manažer nadrozměrných přeprav v DB Schenker. 

Samotná přeprava byla zahájena už začátkem října minulého roku, kdy se skladovací zásobník během noční jízdy přepravil z výrobního závodu firmy Chart Ferox do děčínského přístavu v Loubí. Tam si musel náklad, pro bezpečné pokračování v cestě, tři měsíce počkat na dostatečnou výšku vodní hladiny v Labi. Rok 2018 totiž patřil mezi ty nejsušší za poslední desetiletí a na některých úsecích Labe bylo dokonce zaznamenáno největší sucho od roku 1937.

Z Děčína vyrazil náklad až začátkem ledna 2019, a zhruba o týden později byl v Hamburgu přeložen na zámořskou loď. Ani druhá část cesty ale nebyla jednoduchá. Bylo třeba najmout loď s potřebnou kvalifikací pro jízdu v ledech, Botnický záliv byl totiž v té době z velké části zamrzlý. Finální fáze přepravy do finského přístavu Roytta trvala zhruba týden a probíhala za asistence ledoborce.

„Největší překážkou pro nás bylo čekání na dostatek vody v Labi. Je vidět, že i v době průmyslu 4.0, robotizace a jiných elektronických vymožeností, nám někdy nezbývá nic jiného, než čekat až dostatečně naprší a řeka se stane znovu splavnou. Skladovací zásobník nadstandardních rozměrů se nakonec podařilo doručit v pořádku a ke spokojenosti zákazníka, což je pro nás to nejdůležitější,“ uzavírá Pavel Trnka.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


Fotogalerie
Společnost DB Schenker úspěšně realizovala další nestandardní zakázku, když přepravila skladovací zásobník na zkapalněný zemní plyn o celkové hmotnosti 71 tun.Společnost DB Schenker úspěšně realizovala další nestandardní zakázku, když přepravila skladovací zásobník na zkapalněný zemní plyn o celkové hmotnosti 71 tun.Společnost DB Schenker úspěšně realizovala další nestandardní zakázku, když přepravila skladovací zásobník na zkapalněný zemní plyn o celkové hmotnosti 71 tun.

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Rozhledna s vyhlídkou pro odvážné aneb jehlan ze dřeva a oceliRozhledna s vyhlídkou pro odvážné aneb jehlan ze dřeva a oceli (72x)
Představovaná stavba se nachází ve Středočeském kraji v obci Kněžmost (místní části Čížovka) nedaleko Mnichova Hradiště ...
X-BT systém společnosti Hilti pro spojování a zemnění ocelových konstrukcíX-BT systém společnosti Hilti pro spojování a zemnění ocelových konstrukcí (70x)
Aktuální číslo časopisu Konstrukce je tematicky věnováno všem, kteří dělají technicky krásné stavby z oceli. Předpokládá...
Inovační technologie vytváření zinkových povlakůInovační technologie vytváření zinkových povlaků (61x)
ÚVOD Nejběžnější technologie galvanizace používané v současné době v průmyslu nezajišťují provedení ochranných povlaků ...

NEJlépe hodnocené související články

X-BT systém společnosti Hilti pro spojování a zemnění ocelových konstrukcíX-BT systém společnosti Hilti pro spojování a zemnění ocelových konstrukcí (5 b.)
Aktuální číslo časopisu Konstrukce je tematicky věnováno všem, kteří dělají technicky krásné stavby z oceli. Předpokládá...
Výroba svařované konstrukce pro záchranný systém ropné plošiny LA1200 SUVýroba svařované konstrukce pro záchranný systém ropné plošiny LA1200 SU (5 b.)
Záchranný systém LA1200 SU (ocelová konstrukce + záchranný člun FF1200) byl navržen pro spuštění (evakuaci) 70 osob z of...
Google