Objednejte si bezplatné zasílání tištěné verze časopisuKONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8433
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Realizace    Montáž konstrukcí    „Veškerá opracování a povrchové úpravy jsme prováděli přímo u nás ve firmě,“

„Veškerá opracování a povrchové úpravy jsme prováděli přímo u nás ve firmě,“

Publikováno: 5.12.2013
Rubrika: Montáž konstrukcí

vysvětluje Ing. David Kasper, výkonný ředitel společnosti KASPER CZ s. r. o.

Společnost KASPER má již za sebou celou řadu zajímavých realizací. Projekt lanovky a stavby, řekněme v „extrémních“ podmínkách, je však nejspíše první?Popravdě v takových podmínkách, jako jsou prudké změny počasí, vysoká nadmořská výška a s tím spojený způsob dopravy např. stavebního materiálu, které se nejvíce odrazily u výstavby úseku horní stanice Sněžka, jsme zatím ještě žádný projekt nerealizovali. Na druhou stranu za sebou máme například realizaci nástavby ambasády ČR v Pyongyangu v Severní Koreji, což byla také výzva.

Mělo právě prostředí nějaké specifické požadavky na výběr materiálů a vlastnosti konstrukce?
Materiály a konstrukční řešení byly dány projektem. Nejsme autory statiky ani konstrukčního řešení, do této fáze jsme neměli prostor skoro vůbec zasahovat. Nicméně z pohledu dopravy muselo být vše řešeno tak, aby se dalo využívat vrtulníku, případně malého auta. Kupříkladu na horní stanici se muselo vyvézt okolo 25 tun materiálu.

Jakým způsobem byla dřevěná konstrukce Dolní stanice zakotvena do ocelových a železobetonových konstrukcí objektu?
V ocelových konstrukcích byly již připraveny kotvící prvky (žiletky, kapsy) a k těm jsme dřevěné konstrukce kotvili svorníky. Do betonových konstrukcí jsme museli vrtat otvory pro chemické kotvy a závitové tyče.

Jak eliminujete tepelné mosty v aplikacích dřevo-železobeton-ocel?
Tato problematika byla řešena již v zadání projektu, které jsme dostali. Přesto, že jsme ji neřešili, si myslím, že eliminace tepelných mostů ani není případem této konstrukce, která je z důvodu funkčnosti do velké míry otevřená.

Dřevěné konstrukce byly kompletně vyrobeny ve vašem závodě?
Ano, veškerá opracování a povrchové úpravy jsme prováděli přímo u nás ve firmě.

Jak je zajištěna povrchová ochrana dřeva ve vysokohorských podmínkách Krkonoš?
Všechny dřevěné konstrukce jsou opatřeny transparentním impregnačním nátěrem.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Fotogalerie
Ing. David Kasper

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Konstrukce výsuvné střechy stadionu Krestovsky v Sankt-PetěrburguKonstrukce výsuvné střechy stadionu Krestovsky v Sankt-Petěrburgu (1899x)
Konstrukce pohyblivé střechy je součástí nového stadionu, který vznikl pro nadcházející mistrovství světa ve fotbale v r...
Príčiny porúch betónových nádrží bioplynovej stanicePríčiny porúch betónových nádrží bioplynovej stanice (466x)
Súčasťou bioplynových staníc (BPS) sú najmä otvorené alebo zakryté železobetónové valcové nádrže (obr. 1). Pri ich návrh...
Hala M1 rozšířila stávající vimperský závod společnosti Rohde&SchwarzHala M1 rozšířila stávající vimperský závod společnosti Rohde&Schwarz (361x)
Třípodlažní hala M1 byla navržena jako obdélníkový monoblok s nosnými rámy v příčném směru a s podélnými ztužidly. Archi...

NEJlépe hodnocené související články

Príčiny porúch betónových nádrží bioplynovej stanicePríčiny porúch betónových nádrží bioplynovej stanice (5 b.)
Súčasťou bioplynových staníc (BPS) sú najmä otvorené alebo zakryté železobetónové valcové nádrže (obr. 1). Pri ich návrh...
Hala M1 rozšířila stávající vimperský závod společnosti Rohde&SchwarzHala M1 rozšířila stávající vimperský závod společnosti Rohde&Schwarz (5 b.)
Třípodlažní hala M1 byla navržena jako obdélníkový monoblok s nosnými rámy v příčném směru a s podélnými ztužidly. Archi...
Tančící rozhledna v TachověTančící rozhledna v Tachově (5 b.)
Rozhledna Tachov Vysoká svým tvarem připomíná postavu krásné štíhlé ženy, lodní stěžeň opletený lany, figurku šachové dá...

NEJdiskutovanější související články

Lávka přes řeku Svratku v Brně‑KomárověLávka přes řeku Svratku v Brně‑Komárově (1x)
Lávka pro pěší celkové délky 60,40 m je popsána s ohledem na architektonické a konstrukční řešení a postup stavby. Konst...
Ocelové konstrukce lanové dráhy na SněžkuOcelové konstrukce lanové dráhy na Sněžku (1x)
Zatímco v minulém vydání KONSTRUKCÍ jsme se věnovali využití dřeva na stavbě nové lanové dráhy na Sněžku, v tomto čísle ...
Stavební ocelové konstrukce vyšší třídy provedení (EXC3, EXC4) a technické podmínky jejich výroby v ČRStavební ocelové konstrukce vyšší třídy provedení (EXC3, EXC4) a technické podmínky jejich výroby v ČR (1x)
Současné období (tj. roky 2009 – 2014) je v oboru stavebních ocelových konstrukcí (dle NANDO 2/4) charakterizováno zásad...
Aktuální číslo časopisu
Katalog firem - registrace

Působíte v oboru
pozemních staveb?
Potom využijte možnosti registrace
za akční cenu 300,-/rok

do Katalogu firem.

Google

Zavřít [x]