Objednejte si bezplatné zasílání tištěné verze časopisuKONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8433
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    Zajímavosti    Značka zdvihací techniky DEMAG slaví 200 let

Značka zdvihací techniky DEMAG slaví 200 let

Publikováno: 1.7.2019
Rubrika: Zajímavosti

Značka DEMAG, která se stala synonymem kvalitní zdvihací techniky po celém světě, slaví v letošním roce neuvěřitelných 200 let. Průmyslové jeřáby DEMAG pomáhají přesouvat náklady i polotovary ve výrobních a skladovacích halách, jsou nepostradatelným pomocníkem při výrobě aut i letadel a část z nich se již řadu let vyrábí také ve slánské společnosti Konecranes and Demag v České republice.

„První jeřáby se ještě pod hlavičkou ZSSd, později Agrostav, vyráběly ve Slaném již v 70. letech minulého století. Výroba moderních jeřábů pod značkou DEMAG pak začala v roce 1995, kdy jsme se stali součástí německé skupiny TRANSTECHNIK Demag,“ uvedl jednatel společnosti Zoltán Gorta. V současnosti dosahuje společnost s 250 zaměstnanci obrat téměř půl miliardy Kč a ročně vyrobí přes 1 300 zdvihacích zařízení pro výrobce v nejrůznějších průmyslových odvětví. Konecranes and Demag je jedničkou na trhu zdvihacích zařízení v České republice.

Historie značky Demag se však začala psát mnohem dříve: před 200 lety v malém německém městě Wetter v Porúří. Tehdy teprve 26letý nadšený vizionář Friedrich Harkort začal realizovat svůj podnikatelský sen a založil společnost Mechanische Werkstätte na výrobu parních strojů a aparátů všeho druhu. Asi v té době netušil, že o 200 let později budou výrobky pod značkou DEMAG sloužit zákazníkům na celém světě a firma bude součástí velké mezinárodní skupiny se sídlem ve Finsku.

„Pokud bych měl shrnout do jedné věty historii společnosti Demag, pak mi stačí pár slov. Jde o historii změn a odvahy. Harkort i jeho následovníci si byli dobře vědomi, že pouze inovace a zachytávání nejnovějších trendů jsou hybatelem dalšího rozvoje. V roce 1887 pak jako vůbec první na světě vyrobili ve Wetteru první elektricky poháněný mostový jeřáb, doplnil Zoltán Gorta. Značka Demag přežila všechny hospodářské krize, dvě světové války a dnes se řadí po bok takových renomovaných značek, jako jsou Peugeot, Dupont nebo Becherovka v České republice. Na světě se nenajde příliš značek, které existují dvě století.

V roce 2017 se Demag stal součástí nadnárodní skupiny Konecranes, takže dnes společně představují špičku ve světovém měřítku ve výrobě průmyslových a přístavních jeřábů a vysokozdvižných vozíků. Jeřáby ze Slaného pomáhají zákazníkům na celém světě, využívají je například i v německých závodech společností Siemens či Linde. V České republice patří k nedávným úspěšným projektům například dodávka dvou mostových jeřábů pro výrobu patních lanek a kordů, ocelových výztuží do pneumatik společnosti Kiswire. Jihokorejská firma dokáže za den vyrobit neuvěřitelných 7 000 kilometrů ocelových drátů do pneumatik Continetal, Hankook, Michelin nebo Pirelli.

Celosvětově jsou značky Konecranes a Demag jedničkou ve svém oboru a celkový roční obrat koncernu dosahuje 3 151,1 mil. EUR.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Konstrukce a architektura (822x)
Na pultech knihkupectví se objevila nová kniha, kterou byste si rozhodně neměli nechat ujít. Kniha nazvaná Konstrukce a ...
ROCKWOOL má flotilu „ještěrek“ a vlastní plnicí stanici na CNGROCKWOOL má flotilu „ještěrek“ a vlastní plnicí stanici na CNG (802x)
Bohumínská společnost ROCKWOOL, výrobce izolací z kamenné vlny, investovala 25,5 mil. Kč do pořízení vysokozdvižných voz...
Jak nakupovat vláknové lasery a ohraňovací lisy?Jak nakupovat vláknové lasery a ohraňovací lisy? (801x)
Pokud se chystáte na nákup nového vláknového laseru nebo ohraňovacího lisu, měli byste si před samotným výběrem ujasnit ...

NEJlépe hodnocené související články

„Největší systémový nedostatek vidím v neošetřeném problému tzv. geotechnického rizika, které je součástí počátku stavebního záměru,“„Největší systémový nedostatek vidím v neošetřeném problému tzv. geotechnického rizika, které je součástí počátku stavebního záměru,“ (5 b.)
uvedl v rozhovoru pro časopis KONSTRUKCE Ing. Jindřich Řičica, předseda Asociace dodavatelů speciálního zakládání staveb...
V mnoha směrech rekordní Bauma 2019V mnoha směrech rekordní Bauma 2019 (5 b.)
Po třech letech a tour v Indii a Číně se veletrh Bauma vrátil na výstaviště v bavorské metropoli – do Mnichova. Největší...
České firmy přicházejí o miliardy, nevyužívají potenciál rozvojových trhůČeské firmy přicházejí o miliardy, nevyužívají potenciál rozvojových trhů (5 b.)
Na rozvojových trzích po celém světě se v oblasti infrastrukturálních projektů ročně soutěží zakázky za více jak sto mil...

NEJdiskutovanější související články

Dřevostavby a cenové ukazatele nosných obvodových zdíDřevostavby a cenové ukazatele nosných obvodových zdí (8x)
Koncept „dřevostavba“ není zatím přesně definován. Tímto pojmem budeme rozumět stavební dílo, pro jehož nosnou konstrukc...
Analýza efektivity vytváření a využití antikorozních systémů na bázi materiálů obsahujících zinekAnalýza efektivity vytváření a využití antikorozních systémů na bázi materiálů obsahujících zinek (5x)
Zinkové povlaky tvoří nejefektivnější antikorozní ochranu ocelových výrobků. V práci je představena analýza nákladů...
AERO-THERM – kosmická technologie mezi izolacemiAERO-THERM – kosmická technologie mezi izolacemi (3x)
AERO-THERM znamená revoluci v izolaci a zateplování budov a objektů. AERO-THERM je nanotechnologie, která je schopna dík...
Video

Google

Server Vodohospodářské stavby

Příklad rekonstrukce (sanace) vodojemu

Příklad rekonstrukce (sanace) vodojemu